Beschrijving
inhoud:
‘Zielige beelden van kinderen met hongerbuikjes en vliegen – dat kan echt niet meer!’ zegt de een.
‘Zielige beelden leveren het meeste geld op. Dus is er niks mis mee’, zegt de ander.
Dit zijn de uitersten van een discussie die al decennialang woedt binnen de ontwikkelingssamenwerking. Aan de ene kant het besef dat hulporganisaties integere beelden moeten gebruiken en ook de context van het verhaal moeten vertellen. Aan de andere kant de noodzaak van stevige fondsenwerving door straffe bezuinigingen.
Over dit dilemma gaat Reframing the Message. Het boek is een weergave van het journalistieke debat waarmee Wilde Ganzen en Vice Versa het onderwerp wilden verdiepen en de discussie een stap verder brengen. Deze door journaliste Siri Lijfering samengestelde bundel bevat achtergronden, feiten, interviews en meningen van opinieleiders op het gebied van fondsenwerving en campagnevoeren. Daarnaast biedt het praktische tools waarmee ontwikkelingsorganisaties aan de slag kunnen.